fredag 6 april 2012

Nattmössa

 För ett tag sedan fick jag en förfrågan om jag ville sy en symaskinshuva. Det hade jag aldrig gjort förr, men eftersom jag gillar utmaningar så tackade jag naturligtvis ja.

Nu är den klar och det var vansinnigt roligt att sy den. Plus att jag är fantastiskt nöjd med min insats.

Tyget är ett återanvänt tyg av stadig bomull och heter Sommarsurr. Det är designat av Helen Trast för Borås Wävferi. Innertyget är ett stadigt bomullstyg.

Jag har lagt vadd emellan och quiltat ihop allt.

En utvändig ficka för förlängningsplattan är ju ett måste.

1 kommentar:

Anonym sa...

Den blev väl fin! Smart ide med facket på utsidan. Det ska jag sy på min nästa "huva". Sydde en av små quiltrutor för något år sedan, men utan fack.

GLAD PÅSK! från oss här nere i södern.

KB