fredag 27 mars 2015

Fredag 27 mars

Den här dagen har gått i blommans tecken får man väl säga. Jag har planterat om de sista blommorna. Det var som ett helt styrkepass så jag var både svettig och trött innan det var klart. Men det var helt nödvändigt. Jag tar inte alla blommor varje år och nu var det länge sedan med några plantor. Kungscissusen har tunna trådiga rötter. De hade bildat ett nät så jag fick ta fram brödkniven och såga bort allt för att jord och rötter var så packat. Nu har den fått ny fräsch jord och plats för nya rötter. Likaså var det med klivian. Men den har större rötter så det gick lättare. Vi har en gullranka som klättrar över en hel vägg i vardagsrummet. När den ska planteras om måste vi vara två. Nu är det också gjort. Den hade börjat bli så gul och ful i en del blad. Nu får vi hoppas att den får nytt liv igen. Man skulle kunna tro att jag har gröna fingrar, men det vill jag inte hålla med om. Jag vattnar blommorna när jag kommer ihåg och som sagt var så tar jag till kniven ibland. Ändå får jag blommor att trivas. Egentligen förstår jag inte alls hur det går till. Mina favoritblommor är S:t Paula och hade jag plats skulle jag kunna fylla den med S:t Paulor i alla möjliga färger. Nu har jag bara lila, rosa och vita.

För övrigt har jag bråkat med en envis telefonförsäljare och så har jag tränat. Har ökat på träningen för varje dag nu efter förkylningen. Idag la jag på även ett litet styrkepass, som nu känns i benen. Men det känns på ett bra sätt, att jag har gjort något bra....:-)

Inga kommentarer: