onsdag 11 mars 2015

Onsdag 11 mars

Natten har varit rätt jobbig på grund av hostan. Fick kliva upp vid tretiden och fixa te med honung, för att lindra lite grand.

Nu har vi varit och veckohandlat. Då köpte vi flera påsar halstabletter så det ska räcka ett tag. Nässpray fick följa med hem också för säkerhets skull. Man märker att man inte är riktigt okej för jag blev alldeles mattsvettig av att handla.

Imorse när jag varit uppe en sväng och inte kunde somna om så tog sambon mig i handen. Sedan låg vi så och höll varandra i handen. Då kände jag en riktig lyckokänsla. Trots att vi är lite skröpliga av olika sjukdomar och plånboken inte är allt för fet så trivs jag med livet. Det låter kanske konstigt när jag säger att det är så här jag vill ha det.

Vädret är underbart. Ställer upp balkongdörren för att släppa in frisk luft och mota ut den gamla unkna....:-)

2 kommentarer:

Mona sa...

Visst är det härligt att känna glädje över enkla saker i livet,kan man det då tycker jag att man har det bra .

Cicki sa...

Mona: Det är tur man kan bevara de minnena till de där dåliga dagarna som tyvärr också dyker upp....:-)