torsdag 26 mars 2015

Torsdag 26 mars

Måndagar och torsdagar är fastedagar. Då gäller det att hitta på något gott och mättande med lågt kaloriintag. De senaste veckorna har jag ätit chiafrön i havremjölk. Det har varit både gott och mättande. Förra veckan när vi handlade så hade Willys extrapris på Proviva. Så jag tänkte testa blandningen chiafrön och Proviva som omväxling. Det var inte bra, kan jag säga. Det blev bara en tunn soppa och bara några timmar efteråt så är jag hungrig igen. Inte bra alls. Men som tur är så köpte jag några förpackningar hallon igår. En åt jag upp igårkväll och den andra ska jag ta om en stund. Det kanske blir lite extra kalorier, men så får det bli i alla fall.

Till middag ska jag göra gratinerad blomkål. Det är jättegott, kryddat med garam masala.

Inga kommentarer: