fredag 11 september 2015

Bagels


Igår önskade sambon att jag skulle baka bagels. Eftersom det var länge sedan så höll jag med honom. Nu är de färdigbakade. Det är inte svårt, men lite pyssligt eftersom det är flera olika moment.


 Här är de utbakade och klara. Jag brukar rulla en bulle som jag sedan plattar till. Drar sedan isär bullen så det blir ett hål i mitten. Man ska göra ett stort hål eftersom det krymper när man sedan kokar bullen.

 Här kokas de. De ska koka i 1 minut på varje sida.


 Nu är alla kokta och ligger färdiga för gräddning.

Färdiggräddade. Imorgonbitti ska vi smaka i oss varsin. Resten får hamna i frysen. Jag brukar dela en och rosta snittytorna i ugnen (grillen på) några minuter. Sedan smör och marmelad och en god kopp te. Festfrukost!

1 kommentar:

Klimakteriehäxan sa...

Ambitiöst! Och det ser ut som om du verkligen lyckats! Mums!