torsdag 29 oktober 2015

Fotoutmaning 3/5



Igår visade jag ju bilder på några släktingar. Då skrev jag om att gammelmormor levde när Henrik föddes. Så här kommer ett fotobevis på det. Det är farmor, gammelmormor, Henrik och jag. En generation fattas och det är pappa. Han kunde inte vara med vid det här tillfället. När bilden togs bodde jag och barnens pappa i Åkersberga. Det innebar att vi åkte upp till Sundsvall då och då. Eftersom farmor då bodde en bit utanför Uppsala, vid E4:an så stannade vi alltid där. Det här kortet är taget vid ett sådant tillfälle på grund av att gammelmormor hade en bra dag och orkade sitta uppe en stund. Det gällde att ta tillvara den stunden. Vi visste ju inte hur länge hon skulle få finnas kvar. Jag är tacksam att bilden finns, även om en person fattas på den.

3 kommentarer:

Camilla sa...

Härlig bild! Det är verkligen roligt med gamla foton som väcker minnen. Det kanske är ett ålderstecken att jag tycker så, men det hjälps inte.

Klimakteriehäxan sa...

Foton är härliga att ha, men förlorar tyvärr snabbt sin tjusning - jag märker inte att nästa generation är särskilt intresserad. Eller är det bara i min närhet???

Cicki sa...

Camilla: Det är nog ett ålderstecken. Jag var inte alls lika intresserad av gamla foton när jag var yngre.

Klimakteriehäxan: Det är nog inte bara i din närhet. Sedan kan det väl vara rätt individuellt. En sak kan ju vara att nu när alla kan fota med sin mobil så gör det kanske att fotot förlorar sin dragkraft när det ständigt är tillgängligt.